Recenzje XCOM: Chimera Squad – udany eksperyment

Na dzień przed premierą gry XCOM: Chimera Squad, czyli zapowiedzianej raptem dziewięć dni temu nowej taktycznej strategii turowej studia Firaxis Games, w sieci pojawiły się jej recenzje.

Wynika z nich, że choć tytuł ma swoje wady, w gruncie rzeczy otrzymaliśmy udaną pozycję, która może przypaść do gustu zarówno zagorzałym miłośnikom serii, jak i osobom, które dotychczas nie miały z nią styczności. Nie da się jednak ukryć, że to jedynie przystawka do dania głównego, którym będzie pełnoprawny XCOM 3. W chwili pisania tej wiadomości XCOM: Chimera Squad może się pochwalić średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 78%.

Jak wynika z recenzji, otrzymaliśmy produkcję mniejszą niż dotychczasowe XCOM-y, a przy tym pod wieloma względami inną. Mocną stroną XCOM: Chimera Squad jest turowy system walki. Choć czerpie on garściami z dorobku serii, autorzy nie bali się wprowadzenia zmian wnoszących powiew świeżości; wśród nich bryluje zwłaszcza tryb wejścia, od którego rozpoczynamy każde starcie. Nowym w temacie graczom (choć starym wyjadaczom już niekoniecznie) może też przypaść do gustu fakt, że gra jest prostsza i pozbawiona opcji permadeathu. Inna sprawa, że tym razem nasz zespół składa się z gotowych, wyraźnie zarysowanych postaci, co także może (choć wcale nie musi) się podobać.

Z drugiej strony nie da się ukryć, że mniejsza skala projektu wskazuje również na jego mniejszy budżet. Poza tym zdaniem niektórych zabawa po kilku godzinach staje się powtarzalna, a niedociągnięcia techniczne zaczynają doskwierać coraz bardziej (jeden z recenzentów stwierdził, że gra zawieszała mu się co 45 minut).

Dobrym podsumowaniem powyższych informacji wydaje się opinia serwisu IGN Italia, który określił Chimera Squad mianem XCOM-a w pigułce”, dodając, że to tytuł „dobry dla tych, którzy oczekują szybkiej taktycznej rozgrywki, zwłaszcza w tym przedziale cenowym, jednak pod każdym względem gorszy niż War of the Chosen.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2020-04-23 17:25:29